Trygghetsgaranti på pakkereisen din med Seatravel
Med Seatravels Trygghetsgaranti får du:
- Full refusjon av pakkereisens pris hvis pakkereisen din ikke kan gjennomføres som følge av Korona. Dette gjelder uansett hvilke reiseanbefalinger Utenriksdepartementet har gitt på kjøpstidspunktet. Pengene tilbakebetales senest 14 dager etter at reisen din har blitt annullert.
Vi anbefaler dessuten at du tegner en reiseforsikring som gir en sikker dekning i forhold til COVID-19.
Hvis du kjøper en pakkereise hos Seatravel, er du alltid i sikre hender. Vi er medlem av Rejsegarantifonden (medlemsnummer 206) som eksisterer for å sikre kundene og pengene deres hvis et reisebyrå går konkurs. Hvis du kjøper en pakkereise, er du i tillegg dekket av Pakkerejseloven, som sikrer at du får pengene dine retur hvis en reise ikke gjennomføres. Når du kjøper en reise hos Seatravel er du altså både dekket gjennom Pakkerejseloven og Seatravels medlemskap i Rejsegarantifonden, hvilket betyr at du er sikret på absolutt beste vis. Les nærmere om hvordan du er dekket av Rejsegarantifonden her.
Vennligst bemærk at Trygghetsgarantien kun gjelder ved kjøp av pakkereiser. For at reisen din kan kategoriseres som en pakkereise, må du i tillegg til båtleie kjøpe en av nedenstående ytelser:
- Hotellinnkvartering på utreise/hjemreise i forbindelse med transport i bil
- Fly eller billeie
- Hotellinnkvartering på destinasjonen pga. Ekstra dager før eller etter seilas.
- Leie av skipper i forbindelse med båtutleie (NB: gjelder ikke hvis skipper skal betales kontant på basen).
Overstående MÅ kombineres med båtleie og kan dessuten også kombineres med hverandre. Det som er viktig for at det kan kategoriseres som en pakkereise, er at ytelsene bestilles og betales på samme tid. Hvis du derimot ikke ønsker en pakkereise, kan vi undersøke hvilke fleksible bestillingsbetingelser som gjør seg gjeldende for din drømmebåt!
Hos Seatravel vekter vi tryggheten din ved bestilling av reise høyt. Vi tilbyr deg derfor Trygghetsgaranti som gjør at du kan bestille din neste pakkereise helt uten bekymringer. Vi er stolte av å ha tilbakebetalt alle kundene våre senest 14 dager etter reisen deres, så du kan trygt bestille en reise hos oss på tross av disse usikre tidene.
Vi anbefaler derfor at du legger reiseplaner som du pleier!
|
 |
Samtidig er det viktig at du sørger for å ha en god reiseforsikring. Vi anbefaler både en reiseforsikring og en avbestillingsforsikring, som gir deg en større sikkerhet i forhold til COVID-19. Hør med ditt eget forsikringsselskap for å vite mer om mulighetene når du bestiller en reise.
Hvordan situasjonen utvikler seg den kommende tiden, avhenger av en hel haug av faktorer som bl.a. Utenriksdepartementet anbefalinger, mulige flyforbindelser, osv. Vi anbefaler at du følger nøye med på Utenriksdepartementet og Folkehelseinstituttets råd og veiledninger, som blir oppdatert løpende. Vi håper på tålmodigheten og forståelsen dere i denne ekstraordinære situasjonen!
Du kan alltid kontakte oss hvis du ikke finner svar på spørsmålene dine her. Kontakt oss på +45 391 63 344
COVID-19 OG REISEN DIN
COVID-19 har i høy grad påvirket turistbransjen og nordmenns reisemuligheter i 2020. Selv om deler av verden er åpen for turister, endrer situasjonen seg konstant og Utenriksdepartementet oppdaterer støtt og stadig reiseveiledningene. Hvis du har spørsmål til disse reiserådene, vil vi prøve å besvare dem så godt som mulig hos Seatravel.
Hvordan forholder du deg hvis du har kjøpt en pakkereise hos oss?
Hos Seatravel følger vi situasjonen nøye og legger oss 100% opp etter anbefalingene fra Utenriksdepartementet (UD). I tillegg følger vi UDs reiseråd vedrørende de forskjellige destinasjonene, og siden blir oppdatert løpende – i reiserådene kan du lese nærmere om anbefalinger og regler i forskjellige land. I tillegg følger vi veiledningene fra Danmarks Rejsebureau Forening og Pakkerejseloven i forhold til koronavirussen. Under kan du se hvordan du bør forholde deg i forhold til den kommende pakkereisen din.
- Hvis UD fraråder innreise til feriedestinasjonen din når avreise nærmer seg
Hvis du har kjøpt en pakkereise til et land som Utenriksministeriet plutselig fraråder alle ikke-nødvendige reiser til, kan du få refundert det fulle beløpet for pakkereisens pris. Det gjelder uansett om myndighetene i det pågjeldende landet har valgt å åpne grensene sine. Det samme gjelder hvis reisedestinasjonen din har innreiserestriksjoner eller karantenekrav for nordmenn på avreisetidspunktet. Her får du også det fulle beløpet betalt tilbake for pakkereisen din. Hos Seatravel er det viktig at vi tilbakebetaler alle kundene våre så fort som mulig hvis pakkereisen deres har blitt avlyst pga. korona. Alle kunder har derfor fått pengene sine retur senest 14 dager etter at reisen skulle ha vært gjennomført. Det er også mulig å motta et gavekort på pakkereisens beløpet – det kan du jo bruke på en ny reise hos oss i fremtiden.
- Hvis UD fraråder innreise til feriedestinasjonen din når du kjøper reisen din
Du kan fritt kjøpe en reise til et land uansett Utenriksdepartementets reiseråd i kjøpsøyeblikket. Siden reiserådene endres løpende, vet vi ikke hvordan situasjonen er på avreisetidspunktet, og det er ikke usannsynlig at et land som frarådes å reise til nå, kan åpne for innreise om noen måneder. Du kan derfor kjøpe en reise til et land som er «rødt» på kjøpstidspunktet. Hvis UD fraråder ikke-nødvendige reiser til den gjeldende destinasjonen på avreisetidspunktet, får du full refusjon av pakkereisens pris – altså OGSÅ hvis du kjøpte reisen på et tidspunkt hvor det respektive landet var markert som rødt. Pengene tilbakebetales senest 14 dager etter av reisen skulle ha vært gjennomført.
- Hvis pakkereisen din ikke kan gjennomføres
Hvis pakkereisen din eller en stor del av den ikke kan gjennomføres, har vi rett til å avlyse reisen. Dette vil f.eks. være tilfellet hvis UD fraråder alle ikke-nødvendige reiser til landet reisen går til, hvis transporten til destinasjonen ikke kan gjennomføres, hvis avtaler med leverandører må endres eller annet. I tilfellet av at en reise ikke kan gjennomføres gir vi deg beskjed så raskt som mulig, og du har krav på å få tilbakebetalt beløpet som du har betalt for pakkereisen.
- Ombooking eller gavekort?
Hvis pakkereisen din blir avlyst pga. UDs anbefalinger eller det pågjeldende landets innreiserestriksjonene for nordmenn, kan du enten velge å få pakkereisens pris refundert eller motta et gavekort på pakkereisens beløp. Hvis du derimot har interesse i å ombooke pakkereisen din til en ny dato eller destinasjon, kan vi undersøke mulighetene for deg. Dette krever at vi undersøker mulighetene hos våre partnere/leverandører, derfor kan en ombooking ikke garanteres. Vi gjør selvfølgelig alltid vårt beste for å hjelpe deg.
- Avbestillingsregler
Hvis du ønsker å avbestille en reise til et land som Utenriksdepartementet ikke fraråder å reise til, gjelder våre normale reisebetingelser.
- Betalingsfrister
Selv om vi står i en unik situasjon, endrer dette ikke på vår normale betalingsfrist. Betalingsfristen fremgår i ordren din. Manglende innbetaling av restbeløp vil anses som å misligholde avtalen. Dette betyr at vi kan annullere bestillingen din og at depositumet ditt går tapt. Hvis du selv ønsker å annullere reisen din, gjelder de normale avbestillingsreglene våre. Innbetaler du derimot restbeløpet, har du overholdt din del av avtalen, hvilket gir deg rett til full refusjon av pakkereisens pris hvis reisen blir annullert på bakgrunn av UDs reiseråd. Det er naturligvis vår anbefaling at du innbetaler restbeløpet, siden du både gjennom Pakkerejseloven og Seatravels medlemskap i Rejsegarantifonden er sikret på best vis.
- Refusjon
Vi refunderer prisen på pakkereisen senest 14 dager etter reisen blir annullert.
Produkter som er forbrukte/påbegynte som f.eks. premie for avbestillingsforsikring eller reiseforsikring kan ikke refunderes.
Det samme gjelder ytelser kjøpt i forbindelse med reisen, men direkte utenom reisebyrået, som f.eks. parkering på flyplassen, billeie, togbilletter, inngangsbilletter, utflukter m.m.
Hvis det kommer endringer i reisen din, informerer vi deg alltid om dette!